jalang-jalang de' ganu ... asamgaram

 
links

NizamZakaria

SexInTheBlog

Badin

NyAyue

Kenapa

TakdeKerja

SulMuz

Leez

Rants&Raves

AwanPutih

Syafeeq

AdrenMahmud

Scrabbers

Harrist

Capix

Moddie

OfficeAku

sizzlingmee

figarash

fadli20six

Sabak_Bernam

Sherita's World

Budak Basah

Riezalx

PemburuReliati

Coret-coret

Slamxt

Airpool

AfikBlue

MARULPHOTO

AGPhotoBlpg

ConnectionSpeed

VH1

TalkSexWithSue

JaringWeblog

Blogger


etcetera



THR

ERA

Utusan Malaysia

The Star


Visitors:

 




KedahOnlineDOTnet



Daily Cartoon


This page is powered by Blogger. Isn't yours?










                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                

istana budaya, adifashla, putra lrt, actors studio, apuke, kayveas, mp3 melayu, polyphonic ringtones, mp3, kuala lumpur banjir, siti nurhaliza, dayang nurfaizah, ziana zain, camelia,asam garam, asamgaram

anuar zain, erra fazira, yusry kru, finding nemo, tasik permaisuri, garden party, mami jarum, akademi fantasia, astro, malam haram, samad said, samad ismail, flop poppy, sheila on 7,

review website, review filem, muzik, yusof haslam, teater, nasha aziz, wan nor azlin, artis terlampau, rosyam noor, rumah kedai jalan seladang, ronggeng rokiah, anuar nor arai, tehrani, faisal tehrani, sars, saharil, akademi fantasia,

atie, kakiseni, anwar ibrahim, keadilan, mahathir mohamed, umno, muzik underground, muzik melayu, puki, rogol, bogel, melayu bogel, pantat, seks melayu, pancut dalamfree japaneses idols free japaneses lolita free japaneses nude pics

free japaneses nudes free japaneses panty pics free japaneses school girls pics free japaneses schoolgirl models free japaneses sex girl photo free japaneseschoolgirl movie free japanesesgirl pics free

japaness adult photo free japaness animation xxx hard free japaness anime pictures free japaness cartoon video free japaness girl pics free japaness girls pics free japaness girls picture free japaness hentai

free japaness lolitas free japaness nude photo free japaness nude photos free japaness nude pic free japaness porno movie free japaness pussy pics free japaness school girls pics free japaness schoolgirl sex

free japaness schoolgirl sex pictures free japaness schoolgirls free japaness sex clip free japaness sex comic free japaness sex galleries free japaness sex movie download free japaness sextoon pic free

japaness teen fucking movies free japaness teen xxx free japaness young skirt free japanesse animae sex pics free japanesse bondage fetish pictures free japanesse bukkake mpgs free japanesse cartoons free

japanesse galery free japanesse girls sailorsuit pics free japanesse hardcore movie free japanesse hardcore porn clips free japanesse incest free japanesse lesbians pictures free japanesse naked free japanesse

naked girl pic free japanesse nude photos free japanesse nude pics free japanesse pornagraphy artis lucah melayu, artis melayu bogel, artis melayu bogel pic, artis melayu porn pic, artis melayu sexs, artis

melayu sexy, artist melayu bogel, boy melayu sex, candid sex melayu, cerita cerita gay melayu, cerita gay chubby melayu, cerita gay indonesia melayu, cerita gay melayu, cerita gay melayu thailand, cerita

melayu bogel, cerita melayu gay asia, cerita prono melayu, cerita seru sex gay melayu, cerita sex melayu, cerita sexmelayu, cerita sexs melayu, cewek melayu bogel, chat melayu gay, cock melayu, foto bogel

artis melayu, foto fuck melayu, foto gay melayu, foto model melayu bogel, free nude melayu malays, gadis melayu bogel, gadis melayu sexy, galery bogel gadis melayu, gambar bogel melayu, gambar gay melayu,

gambar lucah melayu, gambar melayu bogel, gambar melayu sex gay, gay boy melayu, gay gambar bogel melayu, gay melayu, gay melayu chat, gay melayu foto, gay melayu online, gay melayu personals, gay sex melayu,

girlfriend melayu, india melayu cina bogel, klip video seks melayu, lesbian bogel melayu, malaysian sex melayu, mature melayu male porn, media player sex melayu movies, melayu artis bogel, melayu artist

bogel, melayu bisexual, melayu bogel, melayu bogel amatur, melayu bogel girs, melayu bogel language malay, melayu celebreties, melayu ciber, melayu free sex mpeg, melayu gay, melayu gay bogel, melayu gay naked

pic, melayu gay pic, melayu gaysex, melayu girls fucking, melayu incest mom, melayu kamasutra, melayu ladyboy, melayu lucah, melayu malay porn nude naked, melayu, Justin Timberlake Janet Jackson Breast, malaysia naked sex pussy, melayu modeling bogel,

melayu naked windows media player, melayu nide, melayu nude, melayu nude seks, melayu penis foto, melayu pono, melayu poto lucah, melayuprono, melayu rape, melayu seks, melayu seks picture, melayu sesx,

melayu sex dir, melayu sexs, melayu sexstory, melayu sexsy, melayu sexx, melayu sexx pic, melayu sexy, melayu singapore school girls pics,melayu teen photo, melayu webcam, memek melayu, model melayu bogel,

model melayu gay, mother fuck melayu bogel incest stories, movie melayu, naked malay melayu, naked melayu gay, naked melayu gayboy, ngentot melayu, perempuan melayu exposed, photo gay melayu, photo model

melayu gay, photosex melayu, pic gay melayu, pic sex melayu, picture melayu gay, porn xxx artis melayu, porno melayu, prono melayu, rape photo melayu, realaudio melayu, saex melayu, seks melayu bogel, serita

melayu, serita sex melayu, sex melayu, sex melayu klip, sexc melayu, sexmelayu, sexmelayu avi, sexmelayu free, sexmelayu yoayysttdw nvawmmidt

qoigjlufzdvjiaabzib, sexs melayu, melayu, vedeo sex melayu,

video klip seks melayu, video lucah melayu, video sex artis melayu,video sex lucah melayu, xxxx melayu,Malaysia, Wilayah Persekutuan, Kuala Lumpur, KLCC, Malay, English, Male, 20-30, theater, akademi fantasia, edisi siasat, NTV7, tv3, bunuh,Universiti Putra Malaysia UPM, Universiti Malaysia Sabah UMS,Universiti Kebangsaan Malaysia UKM, Universiti Teknologi Malaysia UTM, Universiti Malaysia Sarawak Unimas,Universiti Sains Malaysia USM, Universiti Utara Malaysia UUM, Universiti Islam Antarabangsa UIA ,Universiti Malaya UM, UiTM, Canny Ong Lay Kian LAGU, ARTIS, Dekat Padamu,Yusry,Bintang Kehidupan, Yanti/Ronie, Damai,Amuk,Entahkan Jadi Entahkan Tidak, Tan Sri S.M Salim/Sheila Majid, Khayalan,Ruffedge/VE, Jika Kau Bercinta Lagi,Flop Poppy, Wassini,Waheeda, Tak Tahu Harga Cinta,Exists, Sesucinya Cintamu, Justin Timberlake, Janet Jackson Breast, Justin Timberlake Janet Jackson Breast, Anuar Zain,Dambaan Pilu, Khai,Bukan Cinta Biasa, Siti Nurhaliza,Hanya Dimata, Erra Fazira,Bukan, Ziana Zain, Debaran Cinta, Siti Nurhaliza ,Kala Hujan,Zamani, Pergi Selamanya,Kamikaze,Tak Sanggup, X Factor, X2 Factor, Biar Betul, Akar,Akustatik,OAG, Simbiosis (Cinta Padamu),Ella;

Terminator 3, Vios, Ralf Schumacher,David Beckham iPod

lirik lagu melayu, istana budaya, actors studio, rumah kedai jalan seladang, apuke, akar age

 putra lrt, dewa, sheila on 7, ringtone, ringtones, mp3, Siti Nurhaliza

ulasan teater Ronggeng Rokiah, wan noor azlin, vcd terlampau, erra fazira, Yusri KRU, Perkahwinan, Taman Tasik Permaisuri

kuala lumpur banjir, Yusri, Erra, Akademi Fantasia, fantasia, akademi

azza, liza, vince, burn, sahri, azizi, rosma, khai, azza, adifashla, nija, atie

festival teater kebangsaan, canny ong, thinkmultimedia, astro, dram merdeka era, tv3, anugerah skrin

azza, liza, vince, burn, sahri, azizi, rosma, khai, azza, adifashla, nija, atie

festival teater kebangsaan, canny ong, thinkmultimedia, astro, dram merdeka era, tv3, anugerah skrin

filem, musik, mp3, seks, sex, gay, isap, siti nurhaliza, bogel, gambar, filem, lagu, lirik, cerpen, batang, abang, askar, tentera, bogel, konek, keras, macho, siti nurhaliza, nasha aziz, gay, homoseks, perempuan, resepi, album, polis, mahathir, malaysia, ringtones, percuma, foto, cipap, ragbi, bola, bolasepak, tetek, puki, wanita, lelaki, download, ulasan, melayu, isteri, suami, kakak, adik, urut, kepala, takuk, blog, blogger, novel, utusan, utusan malaysia, berita harian, umno, pas, nizam zakaria, sultanmuzaffar, sultan muzaffar, nizamzakaria

video klip seks melayu, video lucah melayu, video sex artis melayu,video sex lucah melayu

Reviu Siddhartha - oleh Nizam Zakaria - Drama Tari Siddhartha oleh Teater Cahaya,Justin Timberlake Janet Jackson Breast, Ulasan Album OAG, Ulasan Teater Saksi, Ulasan Konsert Kiai Kanjeng, Reviu 28 Days Later, BUNUH BILL!!! oleh Fadz, Review : Blackwood Farm - Anne Rice by Nick, Hollywood Homicide, Ulasan filem 'The League of Extraordinary Gentlemen', Ulasan buku Julian Davison, 'One for the Road', Bang Rajan, Gedebe, Lara Croft Tomb Raider: The Cradle of Life, Pak Lah, Tun Mahathir Mohamad, Tun Dr Siti Hasmah, Atomic Jaya, An Interview with Najah Nasseri, An Interview with Dinesh, The 2nd First Annual Bolehwood Awards (The Director's Cut) , Too Phat 360ยบ, Rashomon, Ulasan novel '1515' hasil karya Faisal Tehrani

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Thursday, January 08, 2004  

Hmmm aku dapat email pasal politik...... bukan aku nak memihak sesaper but interesting topic!!!

Biskut hancur di taburkan buat makanan MELAYU (umno-reform.com) 30-12-2003

Buat niat untuk mencetuskan konflik atau perbalahan antara kaum. Bukan hasrat untuk mencerca kaum - kaum lain tetapi bernekad untuk menyedarkan bahawa itulah tahap, itulah ibarat Melayu dalam negara yang merdeka ini.

Di mana kedudukan Melayu dalam ekonomi negara yang semakin stabil - Malaysia yang di katakan pesat membangun dan pembangunan ini untuk semua - namun hakikat Melayu tetap di tahap yang sama malah semakin tercicir jauh dan ini tidak dapat di nafikan. Pendahuluan kaum lain khususnya Cina sudah nyata tetapi Melayu semakin tersungkur kerana kuasa yang di pegang - menderhakai bangsa sendiri.

Ini bukan cerita politik semata - mata. Ini bertujuan untuk mengajak kita berbicara, memikirkan dan mencari sebab usabab kenapa dan apa sebenarnya delima orang - orang Melayu.


Mudah - memang mudah untuk menyalahkan sikap orang - orang Melayu sebagai punca, namun apakah kemajuan sains dan teknologi, pendidikan luar dan dalam negara serta kemudahan infrastruktur jaluran informasi tidak mengubah minda orang - orang Melayu. Apakah sebenarnya sikap yang di persalahkan adalah sikap budi bahasa, kelembutan dan adat orang - orang Melayu atau yang menjadi punca adalah atau sikap sombong, bongkak, mementingkan diri sendiri yang menjadi punca utama Melayu mengkhianati bangsa nya sendiri.

Mana kepimpinan yang Melayu berkuasa membentuk kejayaan Melayu? Apakah mereka hadir hanya untuk menerima habuan dan berlalu memandu kenderaan menjalar panjangnya - tidak cukup satu malah dua dan tiga. Pulang ke rumah yang tidak cukup dua malah tiga dan empat serta tanah - tanah besar hasil dari pengkhianatan kepada bangsa Melayu itu sendiri.

Kaji dan nilaikan - baik dari makanan yang makan setiap pagi hingga ke malam hari - baju yang di beli dari kompleks - kompleks mewah, ubah suai bangunan dan rumah, komputer dan telefon tangan - Melayu makan umpama biskut kering yang di taburkan kepada burung - burung di tepian jalan.

Itu hakikat Melayu dan di situ tempat Melayu.

Siapa yang harus di persalahkan - Melayu sendiri ?

Bangsat kalau kepimpinan Melayu itu menawarkan jawapan sebegitu. Jawapan tepat adalah pemegang mandat, pemegang amanah dan mereka yang di beri tanggung jawab untuk mencorakkan bangsa tetapi terus memeras bangsa
sendiri untuk kepentingan peribadi. Apakah ini tidak benar - apakah ini palsu - apakah ini hanya omongan kosong tanpa fakta dan penilaian tertentu.

Tanya pada penggiat ekonomi - nelayan, petani, pekebun - pekebun Felda - di mana kuasa ekonomi mereka? Tanya mereka - kelapa sawit di eksport ke seluruh dunia dan mereka tetap di bawah rumah 2 bilik di tepi kebun menceritakan cerita duka.
Tanya pula pada nelayan - berapa harga ikan mereka? Bot - bot usang dan tulang 4 kerat mereka menjadi saksi hasil usahanya di baham oleh agensi - agensi kerajaan yang bertindak kononnya untuk menyempurnakan hidup para Nelayan. Tanya kepada Nekmat - berapa banyak orang tengah - syarikat -syarikat bangsa Cina yang di kayakan oleh mereka.

Jangan mengarut kalau itu di bantah oleh mereka - tanyakan pada Nekmat Tai Chia Frozen Food dan anak - anak syarikat milik mereka berapa banyak yang kaya - kerana Nekmat dan barisan kepimpinan mereka lapar meratah hasil orang - orang
Melayu. Selidiki pula Peladang, apakah barisan kepimpinan mereka membantu penggiat ekonomi perladangan negara ini atau terus memberi kekayaan kepada orang tengah hanya untuk terus mengaut wang rasuah buat diri - bukankah ini bangsat namanya, bukankah ini pengkhianatan peringkat tertinggi pada orang - orang Melayu.

Jangan berdalih lagi - kepimpinan yang ada harus merombak dan meneliti semula apa kah selama ini dasar - dasar yang di cipta untuk membantu orang - orang Melayu berjaya. Andai tidak maka mula kembali ke pangkal jalan kerana orang - orang Melayu terus terseksa menjala dan mengail, membajak dan bertani sedangkan kepimpinan yang mahu menyelamatkan orang -orang Melayu mengaut kekayaan hasil rasuah dan projek ali baba mereka.

Siapa kata Melayu miskin?

Bodoh kalau di katakan Melayu miskin, Pak Lah tidak miskin, Naib Presiden UMNO ketiga - tiga mereka tidak miskin, Menteri - menteri malah bekas menteri tidak miskin, EXCO Pemuda UMNO tidak miskin, rakan -rakan politik tidak miskin dan mereka yang terus memimpin Melayu TIDAK MISKIN.

Siapa kata Melayu miskin?

Namun bila di lihat penggiat ekonomi yang terus hidup dalam kemiskinan maka kepimpinan Melayu ini bangkit - mereka haprak, mereka jual subsidi, mereka terikat dengan budaya dan mereka mudah lupa - itu jawapan mereka kepada kemiskinan Melayu di negara ini.

Kita sudah beri mereka tongkat - sampai bila kita nak beri mereka tongkat untuk membantu mereka - jawapan kepada kesialan tuduhan itu ialah - mereka tidak pernah memberikan bantuan yang sepatutnya. Mereka tidak pernah mahu melihat di mana sebenar kesalahan polisi mereka. Mereka tidak pernah melihat apa sebenarnya yang dapat membantu dan apa sebenarnya yang menjahanamkan Melayu.

Sebenarnya - sudah boleh berjalan di papah juga - inilah di ibaratkan kepada perekonomian bangsa lain khususnya Cina. Yang memapah mereka adalah Melayu - yang di beri mandat membantu masyarakat Melayu tetapi terus khianat kepada bangsa mereka sendiri. Melayu inilah yang sebenarnya memundurkan Melayu itu sendiri dan mereka ini bangkit menyalahkan bangsa mereka sendiri.

Apakah ini sekali lagi tidak benar dan tidak berasas? Apakah ini satu kenyataan yang karut marut - apakah kita buta kepada pemandu teksi yang kerja membawa teksi sewa selama 5 tahun namun permit di beri kepada proksi Melayu yang menjual bangsa mereka sendiri. Apakah ini tidak benar - askar Melayu yang keluar terus duduk di tepi masyarakat tanpa bantuan.

Mahu membuka perniagaan runcit di telah dengan naga Giant yang pasar raya nya menghapuskan keseluruhan industri kecil peruncit. Mungkin kita boleh menjual hasil tani, ikan dan ayam kepada Pasar Raya Giant - boleh pergi mampus kalau mereka dapat memberi ruang. Nelayan kerja tangkap ikan dan jual kepada orang tengah dengan harga beberapa syiling - orang tengah suap Nekmat, Peladang dan mendapatkan bekalan untuk di jual kepada Giant, Macro dan pasar raya besar - hasilnya - MELAYU MELARAT.

Saya terus pilu melihat situasi ini belaku. Saya sungguh terharu melihat bangsa kita sendiri duduk di celah - kemewahan ekonomi negara - saya kagum dengan penjualan bangsa oleh beberapa kepimpinan Melayu negara ini.

Bangsa Melayu - sedar lah.



---------------------------------------------------

Nih Reply utk email pasal politik nih!!

Subject: FW:
Date: Tue, 6 Jan 2004 11:00:14 +0800
From: "XXX" Add to Address Book


Tulisan2 macam ni adalah dari orang yang seluruh hidup dia bergaul dengan bangsa dia sendiri. Cara hidup bangsa dia sendiri dan tak pernah ingin tahu cara hidup bangsa lain. Mungkin kurang pendedahan atau pun pendidikan. Kalau tengok wayang pun cerita melayu paling dia suka atau pun cerita hindustan.

Tak habis-habis salahkan kerajaan kenapa orang melayu masih tercicir. Pernah ker terfikir apsal bangsa lain boleh maju tanpa bantuan kerajaan pun? Dorang tak boleh beli ASB/ASN etc. Dorang tak dapat 5% diskaun untuk beli rumah. Dorang tak dapat quota 55% untuk belajar dalam IPT awam, ITM, MRSM dan sekolah berasrama penuh lain. Rumah kos rendah.
Tapi kenapa mereka boleh maju, dan kaya dalam segala bidang? IT, real estate, finance, banking, building, contruction bak kata semua la senang.

Boleh fikir? Tolong fikir.

Dah 47 tahun merdeka, dengan Felda, Felcra, Hak Keistimewaan Orang Melayu, Tanah Rizab Orang Melayu, Biasiswa, Quota bumiputra dan macam2 lagi. Tapi Itu bukan soalnya. Yang menjadi persoalan ialah mana perginya melayu-melayu yang dapat semua tu bertahun-tahun yang dulu?

Adakah mereka leka, puas hati, duduk menikmati kesenangan? Dah kaya? Yelah dapat buat banglo dua tingkat atas tanah sawah kat kampung. Cukup lah kan bersyukur dengan rezeki kerajaan bagi. Dapat pergi haji, duduk diam2 kat kampung tu tanam pokok mangga.

Kalau nak tahu itulah orang melayu yang dah dapat bantuan kerajaan. Jadi boleh nampak sekarang apa kesudahannya. Kesudahannya adalah apa yang kita dapat lihat pada kebanyakan orang melayu dalam negara merdeka ni.

Nak tahu apa bangsa lain buat? Mereka tak pernah berhenti dengan RM100,000 dalam bank, mereka tak berhenti dengan banglo mewah berharga jutaan ringgit dalam kawasan bandar, mereka tak berhenti dengan kereta setengah juta ringgit. Mereka tak berhenti!

Mereka tamak? Tamak adalah istilah digunakan oleh hanya orang melayu. Istilah ini patut tidak digunakan supaya ianya tidak berbau negatif.

Bangsa lain meLUPAkan perkataan tamak tu dah terus berusaha mencari duit, besarkan syarikat, membina cabang perniagaan, meluaskan pengaruh, menimba ilmu, menggunakan segala peluang yang ada tanpa pedulikan umur
mereka samada mereka baru 18 tahun ataupun 68. Dan mereka dah lakukan ini sejak Merdeka dan mereka tidak berhenti. Tengok lah apa yang jadi sekarang setelah 47 tahun.

Boleh nampak? Jangan asyik duduk menyalahkan orang lain. Contoh senang, tengok sahaja apa yang mak bapak kita buat lepas pencen. Dan tengok apa yang mak bapak bangsa lain buat masa umur dorang 50 tahun? Boleh beza? Berapa byk melayu lelaki dan perempuan masih berkerja bila umur dah 40 kalau dibandingkan dengan bangsa lain. Contoh lagi sadis, berapa banyak orang melayu cacat yang hanya duduk meminta bantuan ataupun sedekah dan berapa ramai yang cacat yang bukan melayu bekerja.

Jadi boleh kita renungkan apa sebenarnya yang menjadi punca? Dari kita mewujudkan penulisan2 sebegini yang boleh mencetuskan propaganda politik dan perkauman.

Sedar? siapa yang tak sedar sebenarnya?

posted by asam | 11:48 AM
Comments: Post a Comment

 

Tinggalkan pesanan anda ::

Powered by TagBoard Message Board
Name

URL or Email

Messages(smilies)